Organiseren van je woon-/werkplek

Overvolle kasten, ongeordende papieren weggestopt in lades, niets meer terug kunnen vinden. Als je vaak moet zoeken naar documenten in ordners of op je computer en je hebt geen (duidelijk) opbergsysteem, dan kan dit heel vervelend zijn. Als je vervolgens ook gaat achterlopen met je administratie of niet weet waar en hoe je de papieren moet opbergen ontstaat er chaos. Je raakt het overzicht kwijt. En in een vol huis waar je niets kunt terugvinden ervaar je vervolgens onrust. Bovendien is er steeds dat stemmetje op de achtergrond dat er ook nog heel veel moet, maar je weet gewoon niet waar je moet beginnen. Gek word je ervan. Ben je er aan toe om schoon schip te maken op je werkplek of in je huis? Als Professional Organizer helpt Well Organized jou met het creëren van overzicht en ruimte.

Wat zit er in de weg?

  • Documenten, mappen op het bureau of weggeborgen in lades en kasten
  • Informatie in computer of ordners zonder systeem
  • Voorwerpen, meubilair uit een eerdere periode in je leven en die veel ruimte innemen
  • Spullen, die lijkt het wel, een eigen leven zijn gaan leiden
  • Kleding in de kast en kleding die er niet meer in past
  • Verzamelingen met het idee, als ik straks tijd heb…..

Hoe werkt Well Organized?

Misschien ben je zelf al gestart met het opruimen en organiseren of heb je het in het verleden al een keer gedaan (met meer of minder resultaat). Feit is dat het valt of staat met de manier waarop je het aanpakt en het systeem dat je creëert. Als professional organizer hak ik al ruim 17 jaar met dit bijltje en ik help je graag om de sprong te maken naar ruimte en overzicht.

Nadat je een vrijblijvend advies hebt aangevraagd, neem ik contact met je op. We plannen een telefonische afspraak waarbij je mij kunt vertellen waar je tegenaan loopt. Vervolgens plannen we aansluitend een vrijblijvend kennismakingsgesprek in Heemstede of op jouw woon- of werklocatie.

Besluiten we vervolgens met elkaar door te gaan dan ontvang je van mij een voorstel voor Professional Organizing met daarin de offerte en jouw persoonlijke stappenplan. Na akkoord op het voorstel gaat het traject van start.

Bij het organiseren van je woon-en werkplek werken we in 5 stappen. We beginnen met de grote schoonmaak en ruimen alles op om zo tot de kern van het probleem te werken. Want wat is de reden dat deze chaos ontstaat, hoe werkt dat bij jou? En wat zou je graag willen? Vervolgens gaan we ordenen en structuren om het onderliggende systeem weer zichtbaar te maken voor jou.  En als je nog geen eigen systeem hebt, help ik jou met het opzetten van een nieuw systeem dat voor jou werkt als je het regelmatig aandacht geeft. In de laatste stap ga je daadwerkelijk werken met het nieuwe systeem om zo ook het resultaat vast te houden. Ik ben lid van de NBPO (Nederlandse Beroepsvereniging voor Professional Organizers)

Wat levert het op?

Een Professional Organizer zorgt voor ruimte in je omgeving, meer tijd, positieve energie, rust in je hoofd. En je leert hoe je het voortaan zelf zo kunt doen en hoe je het overzicht kunt blijven houden.

Well Organized en Pauline Muller-Hensen:

Net als de Japanse Marie Kondo (Opgeruimd! Spark joy) heb ik van wat mij als kind plezier gaf, opruimen en ordenen, mijn beroep gemaakt. Vanuit deze passie ben ik gestart als professional organizer. Voor mij is een opgeruimd huis en een opgeruimde werkplek een eerste levensbehoefte. Daarom vind ik het fijn om anderen ook te helpen zodat zij ook die rust en ruimte ervaren in hun leven en werk. Het loslaten van spullen en papieren zorgt ervoor dat je echt kilo’s lichter in het leven staat. Daarnaast helpt het als je een goed systeem hebt om ruimte te creëren en dit ook te houden. Maar dat systeem moet wel passen bij jou als persoon. Uiteindelijk is ieder mens weer anders. Door het volgen van de opleiding Professional Organizer aangevuld met opleidingen op het vlak van coaching kan ik jou helpen met het creëren van een rustige woon- en werkplek, maar ook met het creëren van innerlijke rust.